z ostatniej chwili
Kasa urzędu czynna: Wtorek: 8:00-12:00 Środa: 13:00-15:00 Czwartek: 8:00-12:00 Wpłaty dokonać można w każdej placówce BS Mszana Dolna – bez prowizji
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności


Lokalność produktu siłą jego producentów

07/06/2018, dodał: Magda Polańska czytano: 5484 razy
4 czerwca 2018 po raz kolejny spotkali się mieszkańcy Gminy Mszana Dolna zaangażowani w budowanie marki miejsca. Tym razem gminna sala obrad stała się przestrzenią dla zajęć warsztatowych.

Ich celem było budowanie wspólnej oferty lokalnych producentów i usługodawców. Pracując w grupach łatwo można było zauważyć jak dużą motywację do działania daje współpraca. Pojawiły się nowe pomysły i rozwiązania, a przede wszystkim korzyści dla kooperantów – rękodzielników, agroturystów, osób poszukujących pomysłu na działalność zawodową. Nie zabrakło również dyskusji o plusach i minusach  podejmowania współpracy, jak również konieczności ustalenia zasad współdzialania.
Uczestnicy spotkania wcielili się w rolę turysty odwiedzającego Gminę Mszana Dolna, aby poczuć co myśli i czego oczekuje planując wizytę u Zagórzan, jak odczuwa i smakuje pobyt i jakie wspomnienia zabiera do domu – mówi Olga Gałek, Animator Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych, prowadząca warsztat. Praca w grupach dostarczyła ofert dla trzech konkretnych określonych grup turystów, skłaniając uczestników do myślenia kategoriami potrzeb potencjalnych klientów.

Zajęcia warsztatowe poprzedziła „giełda produktów”, podczas której zaprezentowano lokalne usługi i produkty. Wspólnie zastanawiano się  w jaki sposób wykorzystać lokalne materiały, motywy, legendy i zdobnictwo, by nadać wykonywanym przez siebie produktom i usługom niepowtarzalny charakter identyfikujący region.

Wartością dodaną takich spotkań jest wzajemnie poznanie się i nawiązanie relacji osobistych, które zaprocentują budowaniem sieci współpracy na rzecz ekonomii społecznej – dodaje Olga Gałek. Okazuje się bowiem, że najczęściej nie dostrzegamy potencjału, który drzemie w lokalnych produktach, naturze i naszych „sąsiadach”. Cieszy fakt, że zainteresowanie kreacją marki Gminy Mszana Dolna jest coraz większe, a do kolejnych spotkań dołączają nowe osoby. To dobry prognostyk dla przyszłości tego markowego miejsca.

Magda Polańska