Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności


Trójsektorowe partnerstwo szansą na turystyczny rozwój regionu

17/10/2019, dodał: Magda Polańska czytano: 989 razy
Po wakacyjnej przerwie, niezwykle pracowitej dla kreatorów marki Gminy Mszana Dolna, wznowiono spotkania zaangażowanych w budowanie Zagórzańskich Dziedzin.

Tym razem zainteresowanych losem turystyki na tym obszarze ugościł ośrodek Kasina Ski. Na zaproszenie organizatorów odpowiedziały nowe podmioty zainteresowane współpracą w ramach marki Gminy Mszana Dolna. Przedmiotem dyskusji było stworzenie wspólnej oferty turystycznej pod marką Zagórzańskie Dziedziny w oparciu o trójsektorowe partnerstwo (gmina, podmioty gospodarcze i organizacje pozarządowe). W tematykę spotkania wprowadziła wszystkich obecnych Olga Gałek – Wiceprezes Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych MILA, animator ds. partnerstw (koordynator i mentor wszystkich działań w ramach kreacji marki Gminy Mszana Dolna). Pokazała markę miejsca jako narzędzie rozwoju regionu właśnie w oparciu o trójsektorowe partnerstwo. Swoje argumenty poparła praktycznymi przykładami z Polski i Unii Europejskiej. Swój czas  podczas spotkania mieli również mieszkańcy Gminy Mszana Dolna zaangażowani w budowanie swojej marki. Podsumowali dotychczasowe działania, pochwalili się osiągnięciami, zaprezentowali swoją ofertę i zachęcali do współpracy nowych partnerów. Specjalnie dla nich Zagórzańscy Pasjonaci reprezentujący Stowarzyszenie Rękodzielników przygotowali wystawę swoich prac i efektów warsztatów, które już na dobre zagościły w ofercie kilku podmiotów z branży turystycznej terenu objętego marką. Korzyści z zaangażowania się w proces kreacji Zagórzańskich Dziedzin oraz dotychczasowej współpracy z marką lokalną zaprezentowali partnerzy marki, przedstawiciele dwóch obiektów turystycznych – Pensjonatu Szczebel z Mszany Dolnej (Maria Mrózek) i Bazy Lubogoszcz z Kasinki Małej (Lucyna Pazdur). Z zebranymi w tym dniu w dolnej stacji wyciągu narciarskiego w Kasinie Wielkiej swoimi planami rozwojowymi ośrodka oraz możliwościami współpracy podzielił się sam właściciel Grupy Maspex, do której należy Kasina SKI  – Sławomir Rusinek. W merytorycznej dyskusji podkreślił korzyści z budowania wspólnej oferty turystycznej; zadeklarował również partnerstwo i współpracę z tworzoną właśnie marką gminy.  Sławomir Pala, Prezes ośrodka Kasina SKI, zaprezentował miejsce, które gościło kreatorów marki lokalnej. Przedstawił jego potencjał, zaproponował bazę ośrodka jako pole do współpracy dla partnerów lokalnych. Agnieszka Perończyk – Adamek, koordynator ds. marketingu Kasina SKI zaprezentowała możliwości rozwoju regionu, w tym bazy turystycznej, na przykładzie projektu Freeskihotele. Doskonałym zakończeniem spotkania był spacer po ośrodku. Z górnej stacji wyciągu narciarskiego kreatorzy i partnerzy marki podziwiali Zagórzańskie Dziedziny wystrojone w jesienne szaty. Upojeni cudownymi wprost widokami, z głowami przepełnionymi pomysłami na przyszłość, zaopatrzeni w materiały promujące poszczególnych partnerów i ich oferty,  kreatorzy marki w towarzystwie licznych turystów wędrujących tego dnia beskidzkimi szlakami powrócili do swoich codziennych zajęć.

Spotkanie zorganizowane zostało w ramach projektu „Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Sadecki” przez Fundację Miejsc i Ludzi Aktywnych MILA,  Gminę Mszana Dolna i Ośrodek Kasina SKI.

Magda Polańska