Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A
Biuletyn informacji publicznejGminny ośrodek pomocy społecznejrodostrategiaRewitalizacja na lataOZEwybory 2018Zajęcia na orlikach - informacjeProfil zaufanyznpWymień piecPowietrzegospodarka odpadami po nowemuceidgOgłoszenia Wójtaostrzezenia meteoPlan zagospodarowania przestrzennego - interaktywna mapaObrona cywilnae-urzadinteraktywna mapaKarta dużej rodzinyBarszcz SosnowskiegoWolni od azbestu - informacjeLokalna Grupa DziałaniaSolaryGaleria zdjęćJustyna KowalczykStop przemocyMonitoring powietrzaAktywuj e-bokMikroporadywiarygodna firma

Aktualności


„Szkoły marzeń w Gminie Mszana Dolna”

486 uczniów ośmiu placówek oświatowych z Gminy Mszana Dolna, u których zidentyfikowano różne problemy w nauce, a także szczególne uzdolnienia i zainteresowania, uczestniczy w projekcie pn. „Szkoły marzeń w Gminie Mszana Dolna” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Beneficjentem jest Gmina Mszana Dolna, a realizatorem projektu  Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Gminie Mszana. Miejscem realizacji na terenie Gminy Mszana Dolna jest osiem placówek oświatowych, tj. siedem szkół podstawowych oraz cztery oddziały gimnazjalne przy szkołach podstawowych:

  • Szkoła Podstawowa w Glisnem,
  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Lubomierzu,
  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Kasince Małej z oddziałami gimnazjalnymi,
  • Szkoła Podstawowa nr 2 w Kasince Małej,
  • Szkoła Podstawowa w Kasinie Wielkiej z oddziałami gimnazjalnymi,
  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Mszanie Górnej z oddziałami gimnazjalnymi,
  • Szkoła Podstawowa nr 2 w Mszanie Górnej
  • Oddziały gimnazjalne w Szkole Podstawowej w Rabie Niżnej

 

     Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych u uczniów oraz wyposażenie pracowni przedmiotowych na terenie Gminy Mszana Dolna w terminie do 30.06.2019 r.

W minionym roku szkolnym placówki zostały wyposażone w narzędzia TIK (technologii informacyjnych i komputerowych) oraz sprzęty i pomoce dydaktyczne do realizacji podstawy programowej z matematyki, przyrody, chemii, fizyki, geografii, biologii i informatyki.          
W okresie od stycznia do maja realizowane były dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z zakresu przedmiotów przyrodniczych, matematyki, informatyki oraz zajęcia rozwijające: „Super Matematyk”, „Super Biolog”, „Super Programista”, „Super Geograf”, podczas których uczniowie rozwijali swoją wiedzę w zakresie kompetencji kluczowych oraz uczyli się kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej. Przed rozpoczęciem każdych z zajęć zweryfikowano wiedzę uczniów poprzez wstępne testy sprawdzające przeprowadzone przez nauczyciela prowadzącego. Łącznie we wszystkich szkołach zrealizowano 1 548 godzin zajęć dydaktyczno - wyrównawczych i rozwijających. Podczas lekcji przekazywano uczniom niestereotypową wiedzę oraz zasady równości szans w tym równości płci oraz niedyskryminacji osób niepełnosprawnych.

W ramach oszczędności w projekcie do siedmiu placówek oświatowych, tj. czterech szkół podstawowych oraz czterech oddziałów gimnazjalnych przy szkołach podstawowych zakupiono 12 sztuk wózków mobilnych na laptopy niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu, w których szkoły mogą je przechowywać oraz ładować.

W maju 86 uczniów klas III gimnazjalnych zakończyło udział w projekcie. Analogicznie jak na początku zweryfikowano ich wiedzę poprzez końcowe testy sprawdzające, z których wynika że wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie wykorzystali możliwość rozwoju swoich zainteresowań. Każdemu udało się podnieść swój początkowy wynik.  
Uczestnictwo w zajęciach  pozwoliło rozwijać liczne i różnorakie działania, które przyczyniły się do wyrównywania poziomu, nabywania kompetencji kluczowych.

18 czerwca 2018 roku 112 uczniów uczestniczących w zajęciach rozwijających „Super Matematyk” wzięło udział w wyjeździe do Ogrodu Doświadczeń  im. Stanisława Lema w Krakowie. Swój pobyt w Ogrodzie grupa rozpoczęła od warsztatów „Piłki Einsteina”: przyśpieszenie grawitacyjne, energia kinetyczna, energia potencjalna, pęd, efekt Magnusa – to zagadnienia, które zostały zaprezentowane przy użyciu różnego rodzaju piłek.              

Kolejno uczniowie wzięli udział w zajęciach „Zabawy z ciśnieniem”, na których zostały poruszone zagadnienia ciśnienia statycznego w różnych odsłonach. Uczestnicy przekonali się, jaka siła drzemie w powietrzu i jak wytrzymałe mogą być plastikowe butelki.                                               
Podczas następnej lekcji „W poszukiwaniu zaginionej szkatułki” uczniowie uczyli się orientacji w terenie na podstawie kompasu i mapy. Wykorzystując zdobyte umiejętności odnaleźli przygotowane dla nich zadania, bazujące na urządzeniach w Ogrodzie Doświadczeń. Poprawne rozwiązania doprowadziły ich do ukrytej w Ogrodzie niespodzianki. Wizyta w parku edukacyjnym sprawiła młodzieży wiele radości a jednocześnie wzbogaciła wiedzę.

W szkołach objętych projektem w terminie od 01.09.2018 r. do 30.09.2018 r. będzie prowadzona rekrutacja uzupełniająca z poszanowaniem równości szans w tym równości płci oraz niedyskryminacji osób niepełnoprawnych.             

Kolejny etap realizacji projektu zapowiada się bardzo atrakcyjnie. W roku szkolnych 2018/2019 zajęcia będą realizowane od października do maja.

Planowany termin zakończenia realizacji projektu: 30.06.2019 r.                

Wyjazd edukacyjny do Ogrodu Doświadczeń w ramach projektu „Szkoły marzeń w Gminie Mszana Dolna”

18 czerwca 2018 roku 112 uczniów z ośmiu gminnych szkół uczestniczących w zajęciach rozwijających „Super Matematyk” wzięło udział w wyjeździe do Ogrodu Doświadczeń  im. Stanisława Lema w Krakowie.

Po przybyciu do parku edukacyjnego uczniowie uczestniczyli w warsztatach oraz zwiedzali Ogród wraz z przewodnikami.

Swój pobyt w Ogrodzie grupa rozpoczęła od warsztatów „Piłki Einsteina”: przyśpieszenie grawitacyjne, energia kinetyczna, energia potencjalna, pęd, efekt Magnusa – to zagadnienia, które zostały zaprezentowane przy użyciu różnego rodzaju piłek.

Kolejno uczniowie wzięli udział w zajęciach „Zabawy z ciśnieniem”, na których zostały poruszone zagadnienia ciśnienia statycznego w różnych odsłonach. Uczestnicy przekonali się, jaka siła drzemie
w powietrzu i jak wytrzymałe mogą być plastikowe butelki. Przeprowadzono również konkurs na najdalej wystrzeloną rakietę.

Podczas następnej lekcji „W poszukiwaniu zaginionej szkatułki” uczniowie uczyli się orientacji w terenie na podstawie kompasu i mapy. Wykorzystując zdobyte umiejętności odnaleźli przygotowane dla nich zadania, bazujące na urządzeniach w Ogrodzie Doświadczeń. Poprawne rozwiązania doprowadziły ich do ukrytej w Ogrodzie niespodzianki.

Podczas zwiedzania Ogrodu uczniowie z ogromnym zainteresowaniem słuchali słów przewodnika, byli świadkami doświadczeń i sami w nich uczestniczyli. Mogli samodzielnie pograć na dzwonach rurowych, ksylofonie, wirować na obrotowej platformie, huśtać się na sprzężonych huśtawkach czy też znaleźć się we wnętrzu kalejdoskopu. Sprawdzali działanie Kołyski Newtona, półkul magdeburskich oraz wózków na szynach. Przy stanowisku z krzywymi lustrami uczniowie mogli zobaczyć swoją nową sylwetkę, a przy urządzeniach m. in. kolorowe sektory, dysk Benhama zaobserwować złudzenia optyczne. Przeprowadzane eksperymenty na licznych przyrządach pozwoliły poznać podstawowe prawa rządzące przyrodą.

Wizyta w Ogrodzie doświadczeń sprawiła młodzieży wiele radości a jednocześnie wzbogaciła wiedzę.

Wyjazd edukacyjny do Ogrodu Doświadczeń w Krakowie odbył się w ramach projektu „Szkoły marzeń w Gminie Mszana Dolna”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020.

TRWAJĄ ZAJĘCIA W RAMACH PROJEKTU

Od początku stycznia 2018 roku trwają zajęcia w ramach projektu „Szkoły marzeń w Gminie Mszana Dolna”. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Priorytet X, Podziałanie 10.1.3.

Do końca maja 2018 roku realizacja projektu obrazuje się następująco :

Zadanie 1 SP G – Szkoła Podstawowa w Glisnem

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 2 grupy po 5 os., zrealizowano 36 h
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z przyrody – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 1 grupa 5 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 

Zadanie 2 SP KM1 – Szkoła Podstawowa Nr 1 w Kasince Małej

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z przyrody – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 1 grupa 7 os., zrealizowano 18 h 

Zadanie 3 G2 – oddziały gimnazjalne przy Szkole Podstawowej Nr 1 w Kasince Małej

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z fizyki – 1 grupa 6 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 1 grupa 6 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Biolog”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Geograf”  – 1 grupa 6 os., zrealizowano 18 h 

Zadanie 4 SP KM2 – Szkoła Podstawowa Nr 2 w Kasince Małej

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 2 grupy po 6 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z przyrody – 1 grupa 7 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 

Zadanie 5 SP KW – Szkoła Podstawowa w Kasinie Wielkiej

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 4 grupy po 8 os., zrealizowano 72 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z przyrody – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 

Zadanie 6 SP MG1 – Szkoła Podstawowa Nr 1 w Mszanie Górnej

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z przyrody – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 

Zadanie 7 G1 – oddziały gimnazjalne przy Szkole Podstawowej w Kasinie Wielkiej

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 4 grupy po 6 os., zrealizowano 72 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii – 2 grupy po 6 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z fizyki – 2 grupy po 6 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 2  grupy po 6 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Biolog”  – 2 grupy po 6 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Geograf”  – 2 grupy po 6 os., zrealizowano 36 h 

Zadanie 8 G3 – oddziały gimnazjalne przy Szkole Podstawowej w Rabie Niżnej

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii – 2 grupy po 6 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z fizyki – 2 grupy po 6 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Biolog”  – 1 grupa 6 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Geograf”  – 1 grupa 6 os., zrealizowano 18 h 

Zadanie 9 G4 – oddziały gimnazjalne przy Szkole Podstawowej Nr 1 w Mszanie Górnej

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z fizyki – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Biolog”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Geograf”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 

Zadanie 10 SP MG2 – Szkoła Podstawowa Nr 2 w Mszanie Górnej

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z przyrody – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 2 grupy po 8 os., zrealizowano 36 h 
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h

Zadanie 11 L1 – Szkoła Podstawowa Nr 1 w Lubomierzu

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z przyrody – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”  – 2 grupy po 6  os., zrealizowano 36 h
  • zajęcia rozwijające „Super Programista”  – 1 grupa 8 os., zrealizowano 18 h 

Zadanie 12 – Wyjazd edukacyjny

  • zorganizowano wyjazd do Ogrodu Doświadczeń  im. Stanisława Lema w Krakowie dla uczniów uczęszczających na zajęcia rozwijające „Super Matematyk”

 

W ramach realizowanego przez Zespół Ekonomiczno - Administracyjny Szkół projektu „Szkoły marzeń" placówki oświatowe z terenu Gminy Mszana Dolna wyposażono m.in. w nowoczesne komputery oraz pomoce naukowe.

Całkowity koszt zakupu wyposażenia wyniósł 589 339,21 zł.

W szkołach  nr 1 i nr 2 w Kasince Małej, nr 1 w Lubomierzu, nr 1 i nr 2 w Mszanie Górnej, Kasinie Wielkiej oraz Glisnem doposażone zostały pracownie informatyczne w nowoczesny sprzęt komputerowy oraz niezbędne oprogramowanie.  Zakupiono m.in. ponad 117 laptopów, 10 tablic interaktywnych, 10 projektorów do tablic, 4 ekrany projekcyjne, tablicę mobilną, rzutniki, UPS-y, routery, serwery, drukarki (m.in. drukarkę 3 D), wideoprojektory, systemy do analizy i zbierania danych, program net suport (zarządzanie klasą) i wiele innych. Do tych samych szkół do końca grudnia trafi również ogromna ilość pomocy: mikroskopy optyczne, mikroskopy cyfrowe z kamerą USB, mikroskopy z podłączeniem do komputera, kompasy, deszczomierze, przenośne zestawy do badania wody, barometry, zestawy skał i minerałów, kwasomierze gleby typu Helliga, modele szkieletu człowieka, ptaków, płazów, ryb, ssaka,  zestawy odczynników chemicznych, (metale, niemetale, kwasy i inne), a nawet fartuchy ochronne,  mapy ścienne, układy współrzędnych, plansze interaktywne, licencje programów, magnetyczne ułamki, wagi, Zometool – system do eksperymentowania przy konstrukcji modeli i brył, jak również suwmiarki, koło do odmierzania odległości z licznikiem, zestawy obwodów elektrycznych, zestawy preparatów biologicznych tkanki człowieka (rozmaz krwi ludzkiej, mózg człowieka i in.) oraz setki innych, których nie sposób wymienić.  Przetarg obejmował ponad 630 pozycji! Celem projektu było doposażenie pracowni biologicznych, chemicznych, matematycznych, fizycznych, przyrodniczych i geograficznych, które będą obecnie wykorzystywane zgodnie z założeniami reformy oświatowej.

Kolejnym etapem projektu jest realizacja zajęć dodatkowych - zarówno rozwijających (matematyka, biologia, geografia oraz programowanie) jak i wyrównawczych z matematyki i przyrody  (aby wyrównać szanse i uzupełnić wiedzę uczniów w trybie indywidualnym). Do końca grudnia zakończony zostanie proces naboru uczniów do projektu i zatrudnienia nauczycieli. Od stycznia 2018 roku 568 uczniów będzie brało udział w dodatkowych zajęciach z matematyki, informatyki, przedmiotów przyrodniczych oraz technicznych z wykorzystaniem metody eksperymentu i programowania.

Cały program współfinansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020. Wartość projektu to 1.364.355,60 zł.  

 

 

„Szkoły marzeń w Gminie Mszana Dolna” – rekrutacja rozpoczęta

Zespół Ekonomiczno Administracyjny Szkół Gminy Mszana Dolna  od  01 września  2017 r. rozpoczął realizację projektu numer RPMP.10.01.03-12-0407/16 pod nazwą „Szkoły marzeń w Gminie Mszana Dolna”. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w ramach Priorytetu X „Wiedza i kompetencje”, działanie 10.1 „ Rozwój kształcenia ogólnego”, 10.1.3 „Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne”. 

Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych u uczniów oraz wyposażenie pracowni przedmiotowych na terenie Gminy Mszana Dolna w terminie do 30.06.2019 r.

W ramach projektu zostaną przeprowadzone bezpłatne:

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki, przyrody, chemii, fizyki
  • zajęcia rozwijające „Super Matematyk”, „Super Biolog”, „Super Geograf”, „Super Programista”
  • wyjazdy edukacyjne.

Rekrutacja do projektu odbywać się będzie od 01 listopada do 15 grudnia 2017 r. w ośmiu placówkach oświatowych:

  • Szkoła Podstawowa w Glisnem
  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Lubomierzu
  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Kasince Małej
  • Szkoła Podstawowa nr 2 w Kasince Małej
  • Szkoła Podstawowa w Kasinie Wielkiej
  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Mszanie Górnej
  • Szkoła Podstawowa nr 2 w Mszanie Górnej
  • Gimnazjum nr 1 w Kasinie Wielkiej
  • Gimnazjum nr 2 w Kasince Małej
  • Gimnazjum nr 3 w Rabie Niżnej
  • Gimnazjum nr 4 w Mszanie Górnej

Dokumentacja rekrutacyjna do pobrania w sekretariatach szkół.

Ponadto w ramach projektu szkoły zostaną wyposażone w narzędzie TIK (technologii informacyjnych i komputerowych) oraz sprzęty i pomoce dydaktyczne do realizacji podstawy programowej z matematyki, przyrody, chemii, fizyki, biologii, geografii i informatyki.

 

Całkowita wartość projektu wynosi 1 354 468,80 zł                                                    

Dofinasowanie projektu z UE: 1 151 298,48 zł

Realizacja projektu będzie trwała do 30 czerwca 2019 r.