z ostatniej chwili
Uprzejmie informuję, iż począwszy od dnia 7 maja 2024 r. biuro ewidencji ludności czynne w godzinach od 730 do 1400. Kasa urzędu czynna: Wtorek: 8:00-12:00 Środa: 13:00-15:00 Czwartek: 8:00-12:00 Wpłaty dokonać można w każdej placówce BS Mszana Dolna – bez prowizji
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A
WYBORY DO PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO 2024Wybory samorządowe 2024Pomoc dla uchodzcowkontoCyberbezpiecznyBiuletyn informacji publicznejtransmisjadostępnośćOtwórz się na pomocProfilaktyka jodowaStrategia terytorialnawyposazeniekoronawirusstudiumrodoJak zatwić sprawęSprawdź kto i gdzie odśnieżaOgłoszenia WójtawyboryProgram Czyste PowietrzeDziedzictwoCała naprzód IIPlan zagospodarowania przestrzennego - interaktywna mapaProfil zaufanyinterpelacjeostrzezenia meteocyfrowa gminaremont kwateryJustyna Kowalczykgmina w obiektywie.htmlGaleria zdjęćznpOdkryj Beskid WyspowyObrona cywilnae-urzadkanalizacjadeklaracjaDostępnośc aplikacjiinformacje-do-banerow/datacje-z-budzetu-panstwasdsUrząd statystycznyBudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Raba Niżna - etap IIIjakości powietrzaEkointerwencja

Aktualności


Zarządzenie Wójta w sprawie zezwoleń na odbiór odpadów komunalnych

12/09/2007, dodał: Użytkownik techniczny ESC S.A. czytano: 4133 razy

 

 

ZARZĄDZENIE NR 41
Wójta Gminy Mszana Dolna

z dnia 18 maja 2006 r.

w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Mszana Dolna


Na podstawie art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).

zarządzam co następuje:

§ 1

Ustala się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Mszana Dolna stanowiące Załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Ustala się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Mszana Dolna stanowiące Załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 3

Nadzór merytoryczny realizacji postanowień zarządzenia powierzam inspektorowi ds. Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Mszana Dolna.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
Do zarządzenia Nr 41

Wójta Gminy Mszana Dolna

z dnia 18 maja 2006 r.
Wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Mszana Dolna.

§ 1

Przedsiębiorca zobowiązany jest do:

1) przedstawienia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpisu Krajowego Rejestru Sądowego,

2) złożenia wniosku opracowanego zgodnie z art. 8 ust. 1, 1a, 2 i 2b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.),

3) określenia rodzaju odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości,

4) udokumentowania gotowości przyjęcia odpadów przez przedsiębiorców, o których mowa w § 2 ust. 3,

5) niezwłocznego zgłaszania Wójtowi Gminy Mszana Dolna wszelkich zmian w danych określonych w zezwoleniu.

§ 2

1. Przedsiębiorca, prowadząc działalność będącą przedmiotem wniosku, zobowiązany jest do przestrzegania przepisów regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Uchwałą Nr XLVIII/397/06 Rady Gminy Mszana Dolna z dnia 8 lutego 2006 r.

2. Przedsiębiorca ma obowiązek odbierania odpadów komunalnych, o których mowa w § 2 ust. 3, niniejszych wymagań z częstotliwością określoną w § 15 Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Mszana Dolna ( Uchwała Rady Gminy z dnia 8 lutego 2006 r. Nr XLVIII/397/06 ).

3. Przedsiębiorca ma obowiązek przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych:

1) niesegregowane, na składowisko mieszczące się na terenie województwa małopolskiego, z którym przedsiębiorca ma obowiązek mieć zawartą umowę na składowanie odpadów ,

2) segregowane odpady mają być odwożone do zakładów prowadzących odzysk,

z którymi to przedsiębiorca ma obowiązek mieć zawartą umowę na dostawę

wysegregowanych odpadów.

4. Przedsiębiorca przed przekazaniem odebranych odpadów komunalnych do miejsc o których mowa w ust. 3 może, zgodnie z art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzić sortowanie lub kompostowanie tych odpadów w instalacjach do których posiada tytuł prawny na podstawie odrębnych decyzji z zastrzeżeniem art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. (Dz.U. Nr 62, poz. 628 z poźn. zm.)

§ 3

1. Przedsiębiorca ma obowiązek ograniczenia masy składowanych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych na składowiska.

2. Maksymalny dopuszczalny poziom składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji odebranych przez przedsiębiorcę z terenu Gminy określa się zgodnie z gminnym planem gospodarki odpadami, przyjmując za podstawę docelowe ilości odpadów dopuszczonych do składowania w latach 2006 – 2020 oraz udział przedsiębiorcy w rynku usług w roku poprzednim.

3. Udział przedsiębiorcy w rynku usług stanowi iloraz masy niesegregowanych odpadów komunalnych odebranych przez przedsiębiorcę i łącznej masy tych odpadów odebranych z terenu Gminy w danym roku.

§ 4

1. Świadczenie usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości może być prowadzone wyłącznie na podstawie umowy i na warunkach w niej określonych.

2. Przedsiębiorca zobowiązany jest do wystawiania dowodów korzystania z usług z podaniem daty odbioru, ilości i rodzaju odebranych odpadów oraz ceny.

3. W przypadku podjęcia przez Radę Gminną w Mszanie Dolnej uchwały w trybie art. 6 ust. 2 i 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie – określającego górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi, o których mowa w niniejszych wymaganiach , opłaty pobierane przez przedsiębiorcę nie mogą przekroczyć stawek opłat wynikających z uchwały Rady Gminy.

4. Przedsiębiorca ma obowiązek, na żądanie właściciela nieruchomości, wystawienia faktur VAT za usuwanie odpadów z nieruchomości, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał, z wyszczególnieniem rodzaju i ilości usuniętych odpadów komunalnych.

§ 5

1. Pojemniki oferowane przez przedsiębiorcę właścicielowi nieruchomości, z którym posiada umowę na odbieranie odpadów komunalnych powinny spełniać wymagania określone w § 9 ust. 1, 2 i 3 regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Mszana Dolna.

2. Przedsiębiorca powinien zapewnić możliwość mycia i odkażania pojemników na indywidualne zlecenie właściciela nieruchomości .

§ 6

1. Pojazdy stosowane do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinny spełnić wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.).

2. Pojazdy powinny być dostosowane do pojemników do zbiórki odpadów.

3. Pojazdy powinny spełniać standardy techniczne określone odpowiednio:

1) normą PE EN 1501-1 pojazdy do usuwania odpadów z pojemników i związane z nimi mechanizmy załadowcze. Wymagania ogólne i wymagania dotyczące bezpieczeństwa,

2) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn i elementów bezpieczeństwa (Dz. U. Nr 259, poz. 2170),

3) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy ( Dz. U. Nr 191, poz. 1596 z poźn. zm),

4) deklaracją zgodności według ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087 z późn. zm),

5) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 lipca 2004 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 178, poz. 1841).

4. Pojazdy przeznaczone do transportu kontenerów oraz pojazdy skrzyniowe z urządzeniem wywrotu powinny posiadać dodatkowo zabezpieczenie przed rozwiewaniem odpadów siatką lub plandeką.

5. Pojazdy do odbioru odpadów komunalnych muszą posiadać aktualne badania techniczne i świadectwo dopuszczenia do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.).

6. Pojazdy powinny być oznakowane nazwą i adresem przedsiębiorcy.

7. Przedsiębiorca powinien posiadać udokumentowane możliwości, własne lub obce w postaci usług świadczonych przez wyspecjalizowane zakłady, w zakresie przechowywania i prowadzenia obsługi pojazdów, o których mowa w ust. 1 – 5, w sposób określony w instrukcjach eksploatacji.

§ 7

1. Pojazdy do odbierania odpadów komunalnych powinny być myte zewnętrznie po zakończeniu każdego dnia ich użytkowania oraz myte zewnętrznie i wewnętrznie i odkażane nie rzadziej niż raz w miesiącu.

2. Przedsiębiorca powinien przedstawić dokumentację potwierdzającą posiadanie myjni do mycia i dezynfekcji pojazdów lub posiadania umowy z podmiotem świadczącym takie usługi.

§ 8

Przedsiębiorca zobowiązany jest prowadzić działalność będącą przedmiotem wniosku w sposób nie powodujący zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców oraz zanieczyszczenia tras wywozu.

§ 9

1. Przedsiębiorca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji zawartych umów z właścicielami nieruchomości i dowodów korzystania z usług.

2. Ewidencja umów powinna zawierać następujące informacje:

1) imię i nazwisko lub nazwa właściciela nieruchomości,

2) adres nieruchomości,

3) data zawarcia umowy,

4) rodzaj (kod) odbieranych odpadów,

5) częstotliwość odbioru.

3. Przedsiębiorca zobowiązany jest do udostępniania ewidencji umów i dowodów świadczenia usług pracownikom Urzędu Gminy posiadającym imienne upoważnienie Wójta Gminy.

§ 10

1. Przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach według rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 luty 2006 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. Nr 30 poz. 213).

2. Przedsiębiorca jest zobowiązany do przekazywania Marszałkowi Województwa Małopolskiego zbiorczych zastawień danych o rodzajach i ilościach odpadów, o sposobach gospodarowania nimi zgodnie z art. 37 ustawy o odpadach według rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 grudnia 2001 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzenia i przekazywania zbiorczych zestawień danych (Dz.U. Nr 152, poz. 1737).

3. Przedsiębiorca jest zobowiązany zgodnie z art. 9a ust.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do sporządzenia i przekazania Wójtowi Gminy w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca wykazu właścicieli nieruchomości z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych oraz wykazu właścicieli nieruchomości z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykaz zawiera imię, nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości.

4. Przedsiębiorca jest zobowiązany, zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do sporządzania i przekazywania w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy Wójtowi Gminy informacji dotyczącej:

1) masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy,

2) sposobów zagospodarowania poszczególnymi rodzajami odebranych odpadów komunalnych,

3) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów,

§ 11

1. Wydanie zezwolenia może być cofnięte bez odszkodowania w przypadku nie wypełnienia przez przedsiębiorcę wymagań określonych w niniejszym zarządzeniu zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

2. Wygaśniecie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

3. Zastrzega się prawo nałożenia dodatkowych warunków prowadzenia działalności objętej zezwoleniem, jeżeli wymagać tego będą względy ochrony środowiska lub inne ustalone po przeprowadzeniu kontroli realizacji warunków zezwolenia.
Załącznik Nr 2
Do zarządzenia Nr 41

Wójta Gminy Mszana Dolna

z dnia 28 kwiecień 2006 r.

Wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżnienia zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Mszana Dolna.

§ 1

Przedsiębiorca zobowiązany jest do:

1) złożenia wniosku opracowanego zgodnie z art. 8 ust. 1, 1a i 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm),

2) udokumentowania gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez przedsiębiorcę, o którym mowa w § 3 ust. 2 niniejszych wymagań.

3) niezwłocznego zgłaszania Wójtowi Gminy Mszana Dolna dalej Gmina, wszelkich zmian w danych określonych w zezwoleniu.

§ 2

1. Świadczenie usług opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych może być prowadzone wyłącznie na podstawie umowy z właścicielem nieruchomości i na warunkach w niej określonych.

2. Przedsiębiorca zobowiązany jest do wystawiania dowodów wykonania usługi z podaniem daty wykonania usług, ilości wywiezionych nieczystości ciekłych oraz ceny.

§ 3

1. Przedsiębiorca prowadząc działalność będącą przedmiotem wniosku, zobowiązany jest do przestrzegania przepisów regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy wprowadzonego uchwałą Nr XLVIII/397/06 Rady Gminy Mszana Dolna z dnia 8 lutego 2006 r.

2. Przedsiębiorca ma obowiązek przekazywania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych:

1) Górna Raba Sp.z o.o, ul. Krakowska 27e, 34-730 Mszana Dolna lub

2) innych, które są własnością przedsiębiorcy lub na korzystanie z których Przedsiębiorca ma zawartą umowę z ich Właścicielem.

3. Przedsiębiorca ma obowiązek opróżniania zbiorników bezodpływowych z częstotliwością uzgodnioną ze stacją zlewną w sposób zapobiegający wypływaniu nieczystości ciekłych ze zbiornika w wyniku jego przepełnienia lub niewłaściwego opróżniania, a tym samym zanieczyszczeniu powierzchni ziemi i wód gruntowych.

§ 4

1. Pojazdy stosowane do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinny spełniać wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.).

2. Pojazdy, o których mowa w ust. 1, powinny spełniać standardy techniczne określone odpowiednio:

1) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie

wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. Nr 193, poz. 1617),

2) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 17 października 2002 r. w sprawie

warunków wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych (Dz.U. Nr

188, poz. 1576),

3) deklaracją zgodności według ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie

oceny zgodności (Dz.U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087 z późn. zm.)

4) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie

minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie

użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz.U. Nr 191, poz. 1596

z późn. zm.),

5) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 grudnia 2005 r.